Föreläsning!

Idag var jag på en föreläsning som handlade om FÖRINTELSEN. Det var ett gammal par som hade överlevt förintelsen och berättade vad de hade gått igenom osv. Det var intressant när man väl lyssnade men efter kanske en halvtime började jag jäspa och råkade somna till lite. Men jag missade ungefär en 20 minuter av hela förläsningen som var 80 minuter.

 

Det som jag tyckte var riktigt hemsk det var när en av dem berättade hur tyskarna och deras tyska vänner som de hade bott tillsammans med och sånt, hade pekat ut vilka som var judar. Fy fan säger jag, att bli förrådd av kanske sina bästa vänner.

 

Föreläsningen var i alla fall sjuk intressant men man blev som sagt ganska trött eftersom de bara stod där och pratade och visade några enstaka bilder.

/david


Kommentarer
Postat av: J A N I N A

åh, jag var till auschwitz förra hösten. förstår inte hur människor kan göra sådär mot varandra :p

2010-03-31 @ 13:17:16
URL: http://yae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0